Olej napędowy zimą. O czym warto pamiętać?

Olej napędowy

Kiedy zimą pojawia się problem z uruchomieniem silnika, niejednokrotnie okazuje się, że jego przyczyną jest olej napędowy, który niezbyt dobrze radzi sobie w warunkach zimowych. Kiedy więc spodziewamy się, że temperatury spadną poniżej 0, warto sprawdzić, czy zastosowaliśmy odpowiedni olej napędowy.

Olej napędowy nie lubi zimy

Olej napędowy nie lubi zimy, a dokładniej mrozów. Kiedy temperatury spadają mocno poniżej zera, może dochodzić do zapychania się przewodów paliwowych, przez co pojawiają się problemy z prawidłową pracą silnika (z powodu braku paliwa). Wszystko to przez fakt, że w składzie oleju napędowego znajduje się m.in. węglowodory parafinowe (parafina), które podczas mrozów mogą zmienić swój stan z płynnego na częściowo stały.

Najgorsze konsekwencje takiego stanu rzeczy odczują posiadacze nowszych pojazdów, wyposażonych w precyzyjne i czułe układy wtrysku paliwa. W nich do zatkania filtra parafiną może dojść najszybciej.

Jak uniknąć problemów z olejem napędowym?

Opisane powyżej problemy mogą wystąpić, jeśli będziemy korzystać z oleju napędowego, który do mrozów nie jest odpowiednio przystosowany. Kiedy więc zbliża się zima, warto sięgnąć po taki produkt, który w swoim składzie chemicznym będzie zawierał specjalne środki przeciwdziałające tworzeniu się kryształków parafiny. To właśnie one prowadzą do zablokowania przewodów paliwowych i filtrów. W punkcie prowadzącym sprzedaż oleju napędowego z pewnością dowiemy się, czy dane paliwo będzie w stanie “pracować” w ujemnych temperaturach. Na rynku dostępne są oleje napędowe, które mogą być używane w warunkach znacznie poniżej -30 stopni.

Jeżeli w zbiorniku samochodu znajduje się olej letni lub przejściowy, a prognozy pogody przewidują rychłe nadejście mrozów, warto zastosować dobrej jakości depresator. Najczęściej dolewamy do w proporcji 1 l płynu na 1000 l paliwa (w niektórych przypadkach można dolać go więcej). Dzięki temu skutecznie obniżymy temperaturę krzepnięcia.

Warto przy tym pamiętać, że jeśli już doszło do zakrzepnięcia oleju napędowego, dolewanie depresatora nie pomoże.



Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


ul. Kilińskiego 105/3
90-011 Łódź